dah banyak kali benda ni jadi--- bila aku down sangat, bila aku tak keruan, bila tangan kaki pun gerak tak menentu, aku diam.
2 minit...
5 minit...
10 minit...
aku masih diam. biar hati pilih, mana yang terbaik. diam-diam kaki melangkah. tangan mencapai satu naskhah. aku pejam mata, selawat dalam hati. "Ya Allah, hanya Kau boleh membatu, berilah jawapan kepada perasaanku." aku selak Quran itu, random.
jarang sekali aku tak dibantu. setiap kali aku buat macam tu, ada saja ayat yang memujuk diri dan hati. akhirnya, Dia juga jawapannya.
setiap soalan atas muka bumi ni ada jawapannya. sama ada jumpa atau tidak, itu terpulang pada usaha kita mencari.
aku tahu aku semakin leka, selangkah demi selangkah, aku hanyut di lautan masa.
aku ingin memperbaiki diri. aku tahu hanya aku boleh membuka hati sendiri.
aku taknak jadi hipokrit yang hidup bermuka-muka.
sebab itu aku tinggalkan yang lama.
semoga aku istiqamah dalam mencari.
No comments:
Post a Comment