lepas baca entry blog intang tadi, aku tersenyum sendiri. air mata bergenang, menemani senyuman. BAHAGIA. aku sangat bahagia. sebab aku tau diorang rasa perasaan yang sama. kami semua, berlima. pernah dulu aku tulis entry yang sama tapi mungkin dah dipadam, aku lupa. kalau nak tulis semua pasal diorang, 10 entry pon takkan cukup. pahit manis, tawar payau, semua ada. tipu kalau kata friendship kami takda cacat cela. banyak parut dan luka, tapi tu semua pelengkap cerita. bayangkan kalau tengok movie takda konflik, takda masalah. bosan, itu pasti.
cukup dengan bebelan yang tak pernah putus. lets continue.
as intang wrote, we've been friends (i reckon, we're more than JUST friends) for 10 years now. yes, 10 is a big number. i couldn't recall anything that we haven't done together. maybe there is something but it's yet to be done. we're normal mates, hanging out when we met, watched movies, played bowling and stuff... da da da... we kinda have these 'roles' we play. jaja as 'the nag', 'the mediator'. orang melayu panggil pendamai. (yet sometimes she fought instead of stopping the fight). fight here doesn't mean we punch each other on the face nor kicking each other's ass. we just fight, like kids do. for intang, meng and miza, i BELIEVE they're the 'fighters'. it's miracle to see them not quarreling at least once when we went out together. they just love teasing and tricking each other. omaigod, i miss that. sobs. finally, as for me, i'm neutral. of course i'd say so. i have a reputation to maintain. HAHA. but that's us. forever gila.
aku rindu korang!
banyak benda kitorang buat sama-sama. paling jahat dulu masa sekolah kitorang pernah bergaduh. bila fikir balik memang macam bodoh tapi takpe la, zaman hingusan dimaafkan. dulu kalau sorang kena kacau, habis semua melenting. macam kalau kita jolok sarang tebuan, pastu sekor tebuan tu luka.bukan dia sekor je kejar balik kan, habis satu sarang meroyan macam gila. itulah kami.
masa form 2 dulu, kitorang pernah jugak perang dingin dengan makcik jaga library alor gajah. siap nak hantar surat aduan bagai. bongoknye kami. tapi kelakar, memang kelakar. zaman sekolah dulu, kitorang jugaklah raja melepak. sekolah habis pukul 2, tapi pukul 430 baru balik. lepak dulu minum-minum. macam orang dah kerja kononnya. konon jela dapat. hingusan sangat. pastu duit poket hari-hari habis, makan kat kedai selalu, mengalahkan anak menteri. padan muka kami.
seriously, i miss school moments a lot. time bodoh2 tu la yang aku paling rindu. bukan rindu jadi bodoh, tapi rindu buat benda bodoh. kitorang tak bodoh, masing2 sambung blaja. pelajar harapan gitu. jaja tu, bakal perdana menteri malaysia wanita pertama.hambik kau. kau ada? (tambah lauk). wakaka.
aku rindu kat korang, jaja, meng, intang, miza.
aku rindu nak reminisce zaman dulu-dulu, gelak besa2 dalam kereta.
aku rindu nak usik semua, camwhore sama2.
aku rindu, aku rindu, aku rindu!
:')
p/s: nak tulis semua kenangan memang tak dapat. biarlah jadi peneman kita dalam hati. ingat sampai mati. sobs
kan shima kan, zaman sekolah mmg awesome.wlpn penuh dgn bittersweet memories tp dgn adanya kwn2 yg fabolous, awesome n gila2 hehe.semuanya ok beb.all is well.:)
ReplyDeleteyayaaaaa.... kan kan! rindu sgt zmn skola.. dulu nk sgt besa, skrg pdn mke sndri. hehehe yes2, all iz well.. =)
ReplyDelete