aku hanya hamba yang suka berkongsi rasa.

About Me

My photo
Pasir Gudang, Johor, Malaysia
i used to write a lot, but stopped as i thought writing wasted my time. now that i have a reason to write again, i am here.

Blog Archive

Footer

Sunday, February 20, 2011

tempat baru



tempat baru, semua benda jadi baru.
kalau kat rumah, semua benda dalam poket.
kalau setakat selok belok jalan, tak payah cerita. hebat.
berlagak habis.
(*_*)

berbalik pada topik.
tempat baru.

cakap pasal jalan, of coz la tak familiar kan.
lagi2 yang baru sampai seminggu lebih ni.
semuanya tak tau.
so untuk memudahkan perjalanan...

ni la dia nina, merangkap mama rumah kami.
dan seperti yang anda lihat.
PETA!

ni la guide kami yang buta jalan ni.
*sigh
takpe2, awal2 memang la macam ni kan.

kami a.k.a student tak ber'wang ni memang tak mampu la nak naik bas @ cab all the time.
so berjalan kaki memang rutin harian.
dan hari ni memecah rekod peribadi, kami berjalan approximately 5-6 kilometer.
kau ada? sik kau ada.
hebat kan?
(^_^)

oleh sebab cuaca yang sejok, tak rasa penat sangat jalan jauh.
tambah2 lagi bila sentiasa berhenti, posing2 dan snap.
lagi tak terasa penat.

seperti biasa, qis dan posingnya. :p

subhanallah. cantik kan?


kalau dah cantik, mana boleh tak posing.
keh keh keh.

sambung.

perjalanan diteruskan.

dan memang lucky sebab on the way ke tempat sasaran, terjumpa ni...

kilang cadbury!

coklat!


ada rasa nak berenang, menyelam sambil minum coklat??
urgh temptation.
:O

pergh jauh sungguh menyimpang dari tajuk.

ok la, mari kembali kepada tajuk asal.
tempat baru.

fokus sebenar nak cakap yang kalau kita kat tempat baru, kena la pandai2 bawak diri.
takkan la 24/7 nak call kawan2 or senior2 tanya EVERYTHING.
try to explore things yourselves and then you'ill find it's actually not difficult after all.
yeah2!

macam kami hari ni, berjaya dengan cemerlang meng'explore jalan kat town dunedin.
and alhamdulillah kami selamat pergi dan selamat pulang.

dalam proses belajar ni, of coz la banyak buat silap kan.
so do us.

masa on the way balik, tetiba sedar yang jalan kami guna nak pergi double lagi jauh dari jalan kami balik.
so kesimpulannya, kami double penat dari yang sepatutnya
(=.=")

ok la, sudah mahu beku dan sebelum 1 badan frost, kawe nak out dulu.
and btw, if anyone feels like coming to new zealand and dunedin specifically, let me know ok.
kawe akan bawak anda2 explore dan sesat kalau berpeluang. :p

till we meet again.
salam

No comments:

Post a Comment